Cestování

Naše další VÁNOCE na Kanárských ostrovech
letiště Berlín

Jak už jsem psala v článcích předtím Kanáry jsme si opravdu zamilovali. Měli jsme tu možnost navštívit Tenerife v září, ale z té dovolené nemám bohužel moc fotek. Potom Fuerteventuru a Gran Canarii v zimě. Tím jsme si to naše zimní dovolenkování zamilovali. Takže další rok na Vánoce byl náš plán jasný. Hlavně ta cena letenek a to teplo. Na Kanárech bude vždycky tepleji než u nás, takže to byla jasná volba.

Tentokrát jsme letěli na Kanárské ostrovy z Berlína konkrétně Schönefeld a na Lanzarote jsme byli 11 dní. Celou dobu nám svítilo krásně sluníčko a řekla bych, že jsme měli ještě o chlup lepší počasí než minulý rok na Fuerteventuře. Takže pořád si myslím, že prosinec je ideální doba na návštěvu těchto ostrovů, protože je tam mnohem méně turistů, než jsme měli na Tenerife v září.

11 DNŮ NA LANZAROTE

Přílet jsme tentokrát měli celkem pozdě večer, kolem 22 hodiny. Takže jsme ocenili, půjčení auta přímo na letišti, které jsme měli rezervované už z domu. Auto na nás čekalo a my jsme mohli rovnou jet.

Naše ubytování bylo na samém jihu ostrova. Kousek od pláže Playa Blanca. Tohle bylo jedno z nejkrásnějších ubytování, které jsme kdy měli. Apartmán nevypadal na fotkách vůbec tak krásně jako ve skutečnosti byl, takže jsme od něho neměli žádné očekávání. Naprosto nás překvapil. Z naší ložnice byla obrovská zasklená terasa, taková zimní zahrada s výhledem na hory a poušť, z obýváků byla další úžasná terasa, na kterou ráno svítilo sluníčko, takže se tam perfektně snídalo a z druhé ložnice byl ještě balkón. Prostě nádhera. Příště bych volila to samé místo.

Hned další den jsme vyrazili nakoupit, kousek od našeho ubytování byl Lidl, ve kterém nakupujeme na Kanárech nejraději. Střídáme ho ještě s Mercadonou.
Pláž Playa Blanca byla úchvatná, velká, moře čisté bez vln, ideální pro rodiny s dětmi bylo dlouho mělké. Je to taková zátoka, takže tam bylo moře i velmi teplé. 🙂

Večer jsme prozkoumávali město a užívali si místní vánoční atmosféru.

Lanzarote je skvělé v tom, že je to opravdu všude blízko. Náš první výlet, který jsme podnikli byl na solné pláně Salinas de Janubio. Cesta trvala asi 20 minut od našeho ubytování. Je to místo, kde z mořské vody vzniká sůl, kdysi se tam prý konzervovaly ryby.

Kousek od solných polí je i černá pláž, na které se skvěle sedělo. Měla vyhřáté kameny, takže ideální na to si sednout a pozorovat dění kolem.

Z téhle pláže jsme pokračovali na Los Hervideros o dalších zhruba 16 km , což jsou útesy, které se začaly tvořit v době vulkanických erupcí na Lanzarote. Jsou tvořeny zkamenělou sopečnou lávou a mají několik kilometrů. Uvidíte sopečné pole, prohlubně plné vody. Název prý v překladu znamená „vroucí hrnce“ což zažijete na vlastní kůži, síla oceánu narážející do skalnatých útesů je v těchto místech opravdu obrovská.

Na místě jsou různé chodníčky a jakoby balkóny, po kterých se můžete projít a nahlídnout dovnitř. V místech by se mělo nacházet i náleziště Olivínu. Tak třeba se vám poštěstí a najdete si svůj drahokam. Jen pozor, nevím jak je to s převozem, ale písek ani mušle se vyvážet nesmějí a za ty problémy to nestojí. 🙂

Lanzarote

Další zajímavosti, kterou jsme viděli je El Golfo. Je to vyhaslý vulkán ve tvaru půlměsíce. Z jedné časti vidíte oceán, černou pláž a nakonec zelenou lagunu. Je to nádherná hra barev. Opět ideální místo na to si dát pauzičku na vyhřátých kamenech a nasávat tu atmosféru.

V oblasti El Golfo se nachází tyhle malé přírodní jezírka. Vede k nim dost kamenitá cesta a přísup je horší ale je to v nádherné přírodě a kromě nás tam byly asi 2 auta, kteří tam kempovali jinak nikdo.

Zhruba 15 minut od našeho ubytování se nacházela další pozoruhodná pláž Playa del Papagayo. Je to prý jedna z nejoblíbenějších pláží na Lanzarote. No já bych to řekla asi tak, že za návštěvu stojí, ale jeden den stačil. Bylo tam mnohem více lidí než na pláži, kterou jsme měli u ubytování a voda byla studenější. Voda má nádherně modrou barvu a nejsou tam vlny. Vjezd k téhle pláži je zpoplatněný a je tam velké parkoviště. Musím říct, že nádherný tam byl západ slunce, který jsme si vychutnávali na terase restaurace s drinkem v ruce.

Lanzarote

Ikonou celého Lanazarote je podle mě narodní park Timanfaya, který vypadá jako krajina z Marsu. Celý park má rozlohu 5 tisíc hektarů ztuhlé lávy. Patří pod UNESCO. Na začátku nastoupíte do autobusu, kde si koupíte lístek a ten s vámi projede park až nahoru přes různé kopce. Je to velký zážitek, na vlastní oči vidět něco takového. Určitě doporučuju návštěvu, protože tenhle park je opravdu kouzlo přírody. Nahoře uvidíte gejzír a můžete si dát kafe v restauraci s výhledem na krajinu.

Po pár dnech jsme se přemístili do našeho druhého ubytování. To bylo naprosto hnusné a otřesné a plesnivé, takže jsme hned po příjezdu udělali na Airbnb storno a ti nám vrátili peníze i s nějakou částkou navíc jako omluvu. Hned potom jsme udělali rezervaci v úžasném hotelu v Puerto del Carmen. To bylo asi 30 minut od našeho původního ubytování, hned u nádherné pláže v krásném městečku.

Druhý den jsme vyrazili na Jameos del Agua. Tam už byla trošku větší fronta na vstup, ale vzhledem k zimní sezóně to bylo na pohodu. Jameos del Agua je podzemní vulkanická jeskyně s přírodním jezírkem uprostřed, kde žije rak albín jediný svého druhu na světě. Jeskyně vás naprosto očaruje svým magickým klidem. Kdo bude chtít, může si vychutnat kafe nebo svačinu v místní přírodní restauraci. Kousek dál je palmový háj s umělým jezerem nádherně modré barvy. Dále se zde nachází úžasný sál, který má ohromnou akustiku a pořádají se zde různé koncerty.

Po cestě domů jsme navštívili vyhlášené vinice na Lanzarote.

Štědrý den, po pár dnech dovolené se ani nenadějeme a Vánoce jsou tady. Na tenhle Štědrý den jsme viděli naprosto magický západ slunce ve vesničce Los Pocillos

Poté jsme se hodili do gala a vyrazili na večeři do krásného podniku, kde jsme měli úžasné několikachodové jídlo.

Pamatuju si, že 25.12. bylo horko a velké vlny na pláži u hotelu, na které jsme celý den byli. Byly tak obrovské že jsme se koupali jen na kraji v té pěně, ale bylo to úžasné a pro nás dokonalé Vánoce prožité v naprostém klidu a bez stresu.

O pár hodin později jsme si jeli užít ještě poslední západ slunce na vyhlídku a byl čas se pomalu balit a letět zpátky domů.

CO VŠE JSME VIDĚLI V BODECH?

• Playa Blanca– pláž, u které jsme měli první ubytování
  • Los Pocillos– vesnička
letenky

LETENKY?

Letěli jsme klasicky se společnosti Ryanair z Berlín Schönfeld. Přílet z Lanzarote do Berlína jsme měli kolem 19h večer, takže jsme přespali ještě jednu noc v Berlíně a druhý den jsme jeli nakoupit a domů. Cena letenky byla asi 800 Kč s tím, že jsme k tomu dokupovali ještě přednostní nástup do letadla, abychom mohli mít malý kufřík, takže výsledná cena byla 1 100 Kč osoba.

KDE JSME BYLI UBYTOVÁNÍ?

1. Playa Blanca- Quiet sanny 5 nocí 2 200 Kč osoba
2. Puerto del Carmen- Club del Carmen Diamond Resort 6 nocí 2 800 Kč osoba
3. Berlín- Hotel Messe 1 noc 430 Kč osoba i se snídání.

Všechny ubytování na Lanzarote, ve kterých jsme byli můžu moc doporučit a sama bych se tam příště vrátila. Zvláště do apartmánu Playa Blanca, na který vzpomínáme často do teď. Tohle je prostě přesně ten vysněný apartmán u moře, který by jsme si jednou chtěli pořídit. 🙂
Puerto del Carmen úžasný hotelový apartmán i s kuchyní, krása nemůžu tomu nic vytknout. Obě ubytování byly fakt super.
Hotel v Berlíně už tak super nebyl, mnohem více se nám líbilo ubytování, které jsem dávala do odkazu minule, ale to bohužel bylo už obsazené. Nicméně ubytování bylo sice horší, na druhou stranu fajn byla snídaně. Takže když nebyla jiná možnost, dalo se to.

KDE JSME SI PŮJČILI AUTO?

Jak už jsem zmíňovala v předchozích článkách auto si vždy na Kanárských ostrovech půjčujeme buď z půjčovny Cicar nebo Plus Car podle ceny. Tentokrát to bylo z Plus Car a auto na 11 dnů stálo necelé 3000 Kč.

Dohromady jsme za ubytování na 11 dnů, letenky a auto zaplatili 8030 Kč plus vstupné 270 Kč.

Lanzarote

Pokud se Vám moje články líbí, nezapomeňte mě sledovat i na sociálních sítích. ♡ Instagramhttps://www.instagram.com/mia.malis/?hl=cs